Bilder från Turkietresan

Lite bilder från vår resa.





Vy över Alanya från hotellrummet






Viola tittar ut över staden.






Svenska besökare i en moské






Moskén





Han med stubbarna vänder sig till Mekka





Jag och min sambo Viola. Kappadokien





Bilder från det otroligt vackra landskapet Kappadokien.









































En del nya bekantskaper knöts.




















Blå ögat, skyddet mot "Onda ögat".




Viola tittar på dukar.










Fikapaus.




Stalakitgrotta










Utsikt från borgen i Alanya










Gamla kanonkulor













17 maj i Alanya. Norge hade vunnit eurovision songcontest dagen innan
också så de firade dubbelt!






Kommentarer
Postat av: Hans-Olov Utterstrom @ mail. com

Skönt att ha en stubbkolega som även är min dotter när jag behöver hjälp med datorn när det trasslar till sig och blir problem. Vill passa på och tacka för bilder som Du Gerd ficksat in, trevligt att titta på och minnas.

2009-06-20 @ 13:34:29
Postat av: Han med stubbarna

Forellfiske i bäck.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Skall berätta om när vi fiskade forell i två bäckar.Förutom han som haltar allså undertecknad så bestod trion av Artur och Vigert.

Vi begav oss först till Slaskusbäcken, för att inledaförsta kvällens fiske.Som fiskeredskap användes delat bambuspö rev och krok med metmask.Den natten fångades 87fiskar i varierande storlek.Efter att ha sovit ut halvadagen i en kolarkoja blev det Laxtjärnbäcken där fångsten blev 680 firrar.Vad jag särskilt minns var myggen som var hur många somm helst. Minns när Vigert stekte upp palt så fanns åtskilliga myggor i stekpannan.Rekord i antalet foreller.

2009-06-28 @ 12:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0