Bärplockningsäventyr

Fick följa med mor och moster Ingrid för att plocka hjortron vilket gick riktigt illa.

Det bar sig inte bättre än att jag satte mig på en tuva med mycket bär och till min olycka var det ett getingbo just där jag satte ner rumpan.

Gissa om jag blev stungen, ja det var inte bara en getingsom fick sitt lystmäte uppfyllt utan ett antal, minns ej hur många.

När vi skulle gå hem fick jag svårigheter med att orka gå hemmåt.
Väl hemma drabbades jag av hög feber. Dagen efter var det full fart igen. Ps det blev nästan inga bär plockade den gången.


Skriv gärna en rad i gästboken!

Kommentarer
Postat av: Vinterbadaren

Trodde aldrig att jag skulle drabbas av ett kallt vinterbad.

Händelsen skedde på sjön Joddejaur när mina morbröder Ivar och Artur Utterström samt Vigert Arvidsson skulle dra upp dom stora aborrarna som brukar nappa i den sjön.

Jag gick genom isen i en vak som ej syntes, kom snabbt upp på isen igen.

Trots att vi tänt en brasa på en närbelägen holme blev jag alldeles stel i kylan.

Kommen till brasan togs alla kläder av, varefter jag fick låna ihop kläder som mina fiskekamrater tog av sig,varefter vi tog upp fisket igen.Minnesvärd fisketur,men kall som slutade lyckligt. Hans-Olov Utteström.

2009-05-02 @ 18:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0